Tarih: 23.11.2025 15:27

AKSARAY MİLLETVEKİLLERİNİN VE TEŞKİLATININ GÜCÜ YETMEDİ

Facebook Twitter Linked-in

Aksaray'ı da İlgilendiren 106 Kilometrelik Ulukışla–Yenice Hattının İhalesi tamamlanmasına rağmen , Aksaray–Ulukışla Arası 86 Kilometrelik Yük Treni Hattı Yine  ihalesinin yapılmayacağı açıklanırken hayaller yina başka bahara kaldı.

Aksaray Yine Neden Projeden Dışarıda Bırakıldı?"

Aksaray'ı da İlgilendiren 106 Kilometrelik Ulukışla–Yenice Hattının İhalesi Sonuçlandı;
Aksaray–Ulukışla Arası 86 Kilometrelik Hat Yine Rafa Kalktı**

Türkiye'nin en önemli demiryolu projelerinden biri olan Ulukışla–Yenice Yüksek Standartlı Demiryolu Hattı için açılan dev ihale sonuçlandı. 47 milyar 753 milyon TL değerindeki ihale, Rönesans Holding'e bağlı REC Uluslararası İnşaat tarafından kazanıldı. Ancak ihalenin sonuçlanması, Aksaray'da beklendiği gibi sevinç değil derin bir hayal kırıklığı yarattı.

Çünkü proje yalnızca Ulukışla–Yenice arasındaki 106 km'lik bölümü kapsıyor.
Aksaray ile Ulukışla arasındaki 86 km'lik demiryolu hattı ise yine devre dışı bırakıldı.

Vekillerin Etkisizliği Tartışma Konusu Oldu

Aksaray Milletvekilleri Hüseyin Altınsoy, Cengiz Aydoğdu ve AK Parti İl Başkanı Hamza Aktürk'ün, Aksaray–Ulukışla demiryolu hattının ihale takvimine alınması konusunda etkili olamadığı kamuoyunda yüksek sesle konuşuluyor.

TBMM Plan ve Bütçe Komisyonu'nda sık sık gündeme taşınan "Aksaray–Ulukışla–Yenice hattı 2024 sonunda başlayacak" söylemleri de böylece boşa düşmüş oldu.

Aksaray halkı için yıllardır verilen sözler, yine bir ihalenin gerisinde kaldı.

Vatandaş Tepkili: "Bu Proje Başka Bahara Değil, Raffa Kalktı!"

Aksaraylı vatandaşlar, gelişmeyi öfkeyle karşılayarak sert tepki gösteriyor. Şehirde en çok dillendirilen cümle ise şu:

"Bu proje başka bahara değil, resmen rafa kalktı."

Aksaray'ın sanayisi, OSB'si, ihracatçıları ve yük taşımacılığının tamamı için hayati öneme sahip olan demiryolu bağlantısı, yıllardır verilen hiçbir vaat gerçek olmadan yine ertelendi. Ulukışla–Yenice hattının ihale edilip, Aksaray'ın dışarıda bırakılması şehirde "siyasi etkisizlik", "hak kaybı" ve "yine unutulduk" tepkilerini artırdı.

Aksaray'ın En Önemli Lojistik Bağlantılarından Biriydi

Aksaray–Ulukışla hattı tamamlanmadan İç Anadolu'yu Akdeniz limanlarına bağlamayı hedefleyen 192 km'lik proje hiçbir zaman tam anlamıyla hayata geçemeyecek. Aksaray'ın dışarıda kaldığı her yıl:

bir kez daha ortaya çıkıyor.

Şehirde hakim olan görüş net:

"Ulukışla–Yenice hattı ihale edildiyse, Aksaray–Ulukışla hattının da eş zamanlı ihale edilmesi gerekirdi. Aksaray yine masanın dışında bırakıldı."

Aksaray'ın Sabrı Zorlanıyor

Uzmanlar, Aksaray'ın demiryolu bağlantısı olmadan büyük yatırımların ve sanayi büyümesinin sınırlı kalacağını ifade ederken, vatandaşlar ise daha sert konuşuyor:

"Bu şehir her seçim döneminde hatırlanıyor, icraata gelince unutuluyor."

Türkiye'nin en kritik demiryolu projelerinden biri olan Ulukışla–Yenice Yüksek Standartlı Demiryolu Hattı için açılan ihale sonuçlandı. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı tarafından 16 Ekim'de düzenlenen ihale, 47 milyar 753 milyon TL bedelle Rönesans Holding'e bağlı REC Uluslararası İnşaat tarafından kazanıldı. Ancak bu gelişme, Aksaray kamuoyunda yıllardır beklenen Aksaray–Ulukışla 86 kilometrelik yük treni hattının yeniden ertelenmesi nedeniyle hayal kırıklığı oluşturdu.

Aksaray Milletvekili Hüseyin Altınsoy, TBMM Plan ve Bütçe Komisyonu'nda "2024 sonunda bitecek" denilen ve daha sonra bir yıl uzatıldığı açıklanan Aksaray–Ulukışla–Yenice Hızlı Tren Projesi'nin takvimindeki belirsizlikleri gündeme taşımıştı. Ancak gelinen noktada sadece Ulukışla–Yenice arasındaki 106 kilometrelik bölüm için ihale tamamlandı, Aksaray'ı doğrudan ilgilendiren 86 kilometrelik hat ise yine takvim dışında kaldı.

192 Kilometrelik Hattın 86 Kilometresi Aksaray'da, İhale Yine Ulukışla–Yenice İçin

Toplam 192 kilometrelik projenin:

Aksaray iş dünyası ve sanayi temsilcileri, özellikle yük treni bağlantısının OSB'nin gelişimi, lojistik maliyetlerin düşmesi ve ihracat kapasitesinin artması için hayati olduğunu vurgularken, projenin sürekli ertelenmesine tepki gösteriyor.

 

 

Pazarlık Usulü Tartışmaları: Rekabet "Sınırlı Çağrılı" İhale ile Yapıldı

İhalenin, rekabeti sınırladığı gerekçesiyle sıkça eleştirilen pazarlık usulü ile yapılması dikkat çekti. Yöntem gereği sınırlı sayıda firma davet edildi ve teklifler kapalı şekilde toplandı.

Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü (AYGM) tarafından yürütülen süreçte, 16 Ekim 2025'te gerçekleştirilen 1. ve 2. oturumlarda:

Toplam 106,08 kilometrelik Ulukışla–Yenice hattı, İç Anadolu ile Akdeniz limanları arasında yüksek standartlı bir taşımacılık hattı oluşturacak. Proje kapsamında:




Orjinal Habere Git
— HABER SONU —