Çarşamba

15.8 °

Perşembe

13.9 °

Cuma

14.5 °

Bakan Uraloğlu açıkladı: Halkalı-Ispartakule ve Kapıkule-çerkezköy için hedef 2025

Bakan Uraloğlu açıkladı: Halkalı-Ispartakule ve Kapıkule-çerkezköy için hedef 2025

Haberi Sesli Oku

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Halkalı-Kapıkule Hızlı Tren Hattı’nın toplam 229 kilometre olduğunu belirterek, “Projemiz 153 kilometrelik Kapıkule-Çerkezköy etabı, 67 kilometrelik Çerkezköy-Ispartakule etabı ve 8,4 kilometrelik Ispartakule- Halkalı etabı olmak üzere 3 etaptan oluşuyor.” dedi. Etapların tamamlanmasıyla seyahat süresini 4 saatten 1,5 saate, yük taşıma süresini 8,5 saatten 3,5 saate düşüreceklerini kaydeden Bakan Uraloğlu, “Kapıkule-Çerkezköy ve Halkalı-Ispartakule etaplarındaki çalışmalarımızı 2025 yılı sonunda tamamlamayı hedefliyoruz. Halkalı-Ispartakule tamamlandığında İstanbul'u Halkalı İstasyonu'ndan Çerkezköy-Kapıkule Hattına entegre edecek.” dedi.

İSTANBUL (İGFA) - Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Halkalı-Kapıkule Hızlı Tren Hattı’nın Halkalı-Ispartakule kesiminde devam eden çalışmaları yerinde inceledi. Bakan Uraloğlu burada yaptığı açıklamada, “Asya ile Avrupa kıtaları arasında en kısa, en güvenli, en ekonomik ve iklimi en elverişli demiryolu koridoru olarak değerlendirilen İpek Demiryolu projesinin hayata geçmesi, bu hatta taşımacılık faaliyetlerinin en etkin şekilde gerçekleştirilmesi de bu kapsamda büyük bir titizlikle ele aldığımız uluslararası projelerin başında geliyor. Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu Hattı’nın 30 Ekim 2017’de hizmete alınmasıyla bu hedefe ulaşmak için çok büyük bir adım attık.” ifadelerini kullandı.

İPEK DEMİRYOLU PROJESİNİN EN ÖNEMLİ HALKASI

Halkalı-Kapıkule Demiryolu Hattı’nın Çerkezköy-Kapıkule kesiminin saatte 200 kilometre hız kapasitesi olduğunu kaydeden Uraloğlu, “Projemiz hattın yük taşıma kapasitesini de artırarak, Türkiye’nin yüksek standartlı demiryolu hattıyla Avrupa Birliği’ne bağlanmasını sağlayacak. Ayrıca bu hattımız Uzak Asya’dan gelen trenlerin Avrupa’ya geçişindeki ilk noktayı oluşturmasıyla İpek Demiryolu projesinin en önemli halkasını oluşturuyor.” dedi.

MEVCUT HAT KAPASİTESİ 4 KAT ARTACAK

Bakan Uraloğlu, Halkalı – Ispartakule – Çerkezköy – Kapıkule Hızlı Tren Hattı’nın yaklaşık 229 kilometre olduğunu anımsatarak, “153 kilometrelik Kapıkule-Çerkezköy etabı, 67 kilometrelik Çerkezköy-Ispartakule etabı ve şu anda birlikte bulunduğumuz 8,4 kilometrelik Ispartakule- Halkalı etabı olmak üzere 3 etaptan oluşuyor. Tüm etapların tamamlanmasıyla; mevcut hat kapasitesini 4 kat arttırmayı hedefliyor, yolcu seyahat süresinin 4 saatten bir saat 30 dakikaya, yük taşıma süresinin ise 8 saat 30 dakikadan 3 saat 30 dakikaya düşmesini planlıyoruz.” açıklamasında bulundu.

“BİN 83 METRE UZUNLUĞUNDAKİ 2 VİYADÜĞÜN İNŞASINI TAMAMLADIK”

Projenin en uzun ilk etabı olan 153 kilometre uzunluğundaki Kapıkule-Çerkezköy hattının finansmanında Avrupa Birliği Fonu (İPA) kullandıklarını belirten Uraloğlu, “Toprak, kazı ve dolgu çalışmalarını tamamlama aşamasındayız. Toplam bin 83 metre uzunluğundaki 2 adet viyadüğün inşasını tamamladık. 8 adet aç kapa tünelinin 6’sını bitirdik, 2’sinin çalışmaları sürüyor. 32 demiryolu köprünün 25’ni, 52 altgeçidin 49’unu, 62 üstgeçitten 48’ini ve 181 menfezden 162 sini tamamlayarak proje kapsamındaki sanat yapılarının büyük çoğunluğunu da bitirdik.” dedi.

“KAPIKULE-ÇERKEZKÖY ETABINDA YÜZDE 88 FİZİKİ İLERLEME SAĞLADIK“

Uraloğlu, proje kapsamında Babaeski, Lüleburgaz, Büyükkarıştıran, Kapıkule olmak üzere 4 yeni istasyon binasının da inşa edildiğini belirterek “Mevcutta zaten bulunan Çerkezköy Yük İstasyonu ve Edirne İstasyon Binaların ve çevre sahalarını düzenliyoruz.  Kapıkule-Çerkezköy etabının genelinde yaklaşık yüzde 88 fiziki ilerleme sağladık ve bu etaptaki çalışmalarımızı 2025 yılı sonunda tamamlamayı hedefliyoruz.” ifadelerini kullandı.

“HAT-1 TÜNELİNDE YÜZDE 96, HAT -2 TÜNELİNDE YÜZDE 76 İLERLEME KAYDETTİK”

Geçen yıl temmuz ayında Halkalı-Ispartakule etabındaki tünel açma çalışmalarını başlattıklarını hatırlatan Uraloğlu, “Bu etapta 6,4 kilometre çift tüp olarak TBM tüneli, 634 metre uzunluğunda 2 adet Aç-Kapa tünel ve 1,38 kilometre açık hat olmak üzere zemin iyileştirmeleri dâhil 8,4 kilometre uzunlukta yeni demiryolu hattının tamamının altyapı, üstyapı, elektrifikasyon, sinyalizasyon ve telekomünikasyon imalatlarını yapıyoruz. Şu anda projemiz kapsamında TBM giriş noktası olan Halkalı kesiminde TBM portal imalatlarını tamamladık. TBM kazılarının sürdüğü Hat-1 tünelinde yüzde 96, Hat -2 tünelinde ise yüzde 76 oranında ilerleme kaydettik. Segment üretimlerini bitirdik.” dedi.

“HALKALI-ISPARTAKULE HIZLI TREN HATTI’NDA YÜZDE 69 İLERLEME SAĞLADIK”

Bakan Uraloğlu, hat tamamlandığında Ispartakule’den devam edecek 67 kilometrelik hatla, İstanbul'un Halkalı İstasyonu'ndan Çerkezköy ilçesine bağlanacağını, yolcu ve yük hizmetlerinin sağlanacağını ve Çerkezköy-Kapıkule hattına entegre edileceğini ifade ederek, “Böylece Türkiye'nin Avrupa sınırına bağlanan Trans-Avrupa Ulaşım Ağının bir parçası olacaktır. Halkalı-Ispartakule Hızlı Tren Hattı etabımız genelinde de yüzde 69 ilerleme sağladık. Söz konusu etabımızın çalışmalarını da aynı Kapıkule-Çerkezköy etabımızın çalışmaları gibi 2025 yılı sonunda bitirmeyi hedefliyoruz. 67 kilometre uzunluğundaki Ispartakule-Çerkezköy etabımızdaki çalışmalarımıza da hattın en batı kesimindeki Çerkezköy tarafından başladık.” şeklinde konuştu.

DEMİRYOLLARI DEVLET POLİTİKASI OLDU

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan liderliğinde demiryollarını 2002 yılından itibaren devlet politikası olarak ele aldıklarını ve öncelikli sektör olarak belirlediklerini söyleyen Uraloğlu, “Asya ve Avrupa arasında köprü görevi gören ülkemizin coğrafi konumunun sağladığı fırsatların ekonomik ve ticari avantajlara dönüşebilmesi için demiryollarında yeni bir çağ başlattık. Demiryolu hatlarımızın limanlara, havaalanlarına, lojistik merkezlere bağlantısını sağlayarak demiryollarımızı kombine taşımacılığa uygun yeni bir anlayışla ele aldık. Projelerimizle sadece doğu-batı hattında değil, kuzey-güney kıyılarımız arasında da demiryolu ulaşımını ekonomiye katkı sağlar hâle getirmeyi planladık.” dedi.

“YÜKSEK HIZLI TRENLER İLE BUGÜNE KADAR 91 MİLYONUN ÜSTÜNDE YOLCU TAŞIDIK”

Uraloğlu, 2009 yılında Eskişehir-Ankara Hattı ile Türkiye’de ilk Yüksek Hızlı Tren ile tanışan şehir Eskişehir olduğunu anımsatarak, “Ankara ile Eskişehir arasında başlayan yüksek hızlı tren işletmeciliği Ankara-İstanbul,

Ankara-Konya, Konya-Karaman ve son olarak Ankara-Sivas hızlı tren hatlarıyla devam etti.  Yüksek hızlı trenler ile bugüne kadar 91 milyonun üstünde yolcu taşıdık.” ifadelerini kullandı.

“DEMİRYOLU HAT UZUNLUĞUMUZU 28 BİN KİLOMETRENİN ÜSTÜNE YÜKSELTMEYİ HEDEFLİYORUZ”

Bakan Uraloğlu, Ankara merkezli YHT ağının oluşturulması hedefi kapsamında ise Halkalı Kapıkule Hızlı Tren hattıyla birlikte; Ankara-İzmir, Bandırma-Bursa-Yenişehir-Osmaneli, Mersin-Adana-Osmaniye-Gaziantep ve Yerköy-Kayseri Hızlı Tren Hatlarının yapım çalışmalarına da devam edildiğini kaydetti. Uraloğlu, “Kars-Aralık-Iğdır-Dilucu Demiryolu Projesi ve Dörtyol-Hassa Demiryolu ve Otoyol Projesinin ihalelerini de yaptık ve yapımlarına en kısa zamanda başlayacağız. Delice-Çorum-Samsun Hızlı Tren Hattı’nı da içinde bulunduğumuz Ekim ayı içerisinde ihale etmeyi planlıyoruz. Karadeniz Sahil Yolu Demiryolu, Gebze-Sabiha Gökçen Havalimanı-Yavuz Sultan Selim Köprüsü-İstanbul Havalimanı Hattı, Eskişehir-Afyonkarahisar-Antalya Hızlı Tren Hattı, Kayseri-Aksaray-Konya-Antalya Hızlı Tren Hattı, Sivas-Çetinkaya, Çetinkaya-Malatya Hızlı Tren Hattı gibi hayata geçirmeyi planladığımız daha bir çok projemiz de mevcut. 2053 yılı hedeflerimiz doğrultusunda demiryolu hat uzunluğumuzu 28 bin kilometrenin üstüne yükseltmeyi hedefliyoruz.” dedi.

Halkalı-Kapıkule Demiryolu Hattı Projesi’nin Avrupa Birliği ile iş birliği içerisinde uzun zamandır hayata geçmesi için çaba sarf ettikleri yegane yapım projesi olduğunu ifade eden Uraloğlu sözlerine şu şekilde devam etti:

“Hem Türkiye hem de Avrupa Birliği tarafı olarak her seviyede ciddi oranda zaman, emek ve çaba sarf edilmiştir. Hattın hizmete alınması bir kez daha hem kıtaları hem de AB ile ülkemizi birbirine bağlayacaktır. Bu hatla birlikte gelişmeye başlayacak ticari hareketlilik bölge insanımızın ve ülkemizin ekonomik kalkınmasına büyük faydalar getirecektir. Aslında arkadaşlar demir raylar üzerinde süzülen hızlı trenler insan hayatına yeni bir soluk getirmektedir. Canı gönülden inanıyorum ki Halkalı-Kapıkule Hızlı Tren hattımız da Türkiye ve Avrupa Birliği arasındaki ilişkileri daha da güçlendirecek ve dostluğumuzu perçinleyecektir.”



Haber Kaynak : igfa

Sosyal Medya Takip Altında


AKSARAY HABER

Aslı Baykal’dan Sert Eleştiriler: "Ana Muhalefet Ülkemizi Yakma Hevesinde!"


AKSARAY SİYASET

Ağaçören Belediye Başkanı Kemal Salman'dan Yerli Üretime Destek Çağrısı


AKSARAY HABER

TOBB BAŞKANI HAMİT ÖZKÖK'TEN BOYKOT TEPKİ TÜRK FİRMALARI HEDEF HALİNE GETİRİLİYOR


AKSARAY GÜNDEM

Hamza Aktürk "Asıl Hedef Milli Ekonomiyi Çökertmek"


AKSARAY SİYASET

2 Nisan günü alışverişe çıkın


AKSARAY HABER

annesine üzüldü, sevenlerini üzdü Memleketi Aksaray’da Büyük Yankı Uyandırdı


AKSARAY HABER

Ağaçören’de Belediye Bayramlaşmasına Yoğun İlgi


AKSARAY HABER

Güzelyurt Kaymakamı Muammer Yetiş Çiftçilerle Bayramlaştı


AKSARAY HABER

Ucube Yıkılıyor Dev proje hayata geçiyor.


AKSARAY HABER

Gazi Demiray: “Bu, Sadece Bir Savaş Değil, Bir Direniş”

Mart'ın şampiyonu kuru fasulye!


AKSARAY HABER

Düzensiz göçle mücadele sürüyor


AKSARAY HABER

Özgür Özel'in "kayyum" iddiasına, AK PARTİ SÖZCÜSÜ ÇELİK SİYASİ FİŞLEME YAPIYOR


AKSARAY SİYASET

KAVGAYI AYIRMAK İSTERKEN KABUSU YAŞADILAR


AKSARAY HABER

EFSANA BAŞKAN EVREN DİNÇER  BUGÜN ZAFERLE SANDIKTAN ÇIKTI


AKSARAY HABER

ERTÜRK CHP'DEN HIRSIZ ÇIKMAZ DEDİ

YALDIR KESİN KONUŞTU O NAMUSSUZUN İMRALIDAN ÇIKIP TBMM DE SESLENMESİNE .......

Yunan gazeteleri ‘Bizim çocuk kazandı’ diye manşet attı.


AKSARAY HABER

Ramazan Bayramı Bayramlaşma Töreni Arife Günü Yapılması Geleneksel Halemi Getirilmeye Çalışılıyor


AKSARAY HABER

Başkan Dinçer, Aksarayspor Tesislerinde Futbolcularla Bayramlaştı


AKSARAY HABER

Özel Öğretim'de yeni dönem... MEB üç kurum için yönerge hazırladı


GÜNDEM

Bakan Yerlikaya: O çağrı milli ekonomiye suikasttır!


GÜNDEM

MEB, LGS hakkında merak edilenleri yanıtladı


GÜNDEM

EBA Öğrenci Asistanı geliyor


GÜNDEM

Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın bayram diplomasisi


GÜNDEM

Paris'in kalbinde İstanbul rüzgarı


GÜNDEM

İletişim: O tutuklama gazetecilikle ilgili değil


GÜNDEM

Harvard'ın skandal kararına İletişim'den sert tepki!


GÜNDEM

Bakan Göktaş: Çatışmalardaki çocukların sesi daha fazla duyurulmalı


GÜNDEM

Emine Erdoğan'dan BM'de 'sıfır atık' görüşmesi


GÜNDEM

Eğitimde ikinci ara tatil başladı


GÜNDEM

Erdoğan Putin'le 'Suriye'de istikrarı' görüştü


GÜNDEM

LGS başvuru süresi uzatıldı!


GÜNDEM

2025-YDS/1 sonuçları açıklandı


GÜNDEM

MEB 'Bayram Neşesi' ve 'Arada 1'i erişime açtı


GÜNDEM

Birleşmiş Milletler'de 'sıfır atık' sergisi


GÜNDEM

MEB 'özel' ödemeleri yakın takibe aldı! 81 ile 'denetim' uyarısı


GÜNDEM

Portekiz'den Manisa'ya madalyalarla döndüler


GÜNDEM

'Üçüz dönüşüm' ile Hayat Boyu yeni meslekler


GÜNDEM

Ankara Keçiören'de minik eller toprakla buluştu


GÜNDEM

Tohum bombaları toprakla buluşacak


GÜNDEM

Özel Öğretim'de yeni dönem... MEB üç kurum için yönerge hazırladı

Özel Öğretim'de yeni dönem... MEB üç kurum için yönerge hazırladı

Raylarda bayram trafiği... 2,8 milyon yolcu taşındı

Raylarda bayram trafiği... 2,8 milyon yolcu taşındı

Fahrettin Altun: Siyasi rekabet ilke ve vizyonla yapılır

Fahrettin Altun: Siyasi rekabet ilke ve vizyonla yapılır

İhracatçı birliklerinde genel kurul maratonu başlıyor

İhracatçı birliklerinde genel kurul maratonu başlıyor

Aksaray

02.04.2025

  • İMSAK 04:57
  • GÜNEŞ 06:21
  • ÖĞLE 12:53
  • İKİNDİ 16:26
  • AKŞAM 19:15
  • YATSI 20:33
  • BIST 100

    9583,74%-0,78
  • DOLAR

    37,92% -0,06
  • EURO

    41,00% -0,04
  • GRAM ALTIN

    3817,63% 0,49
  • Ç. ALTIN

    6177,77% 1,76

@ Bizi Takip Edin

2. Lig LİG TABLOSU

Takım O G M B Av P
1.Sarıyer 28 20 2 6 51 66
2.Batman Petrolspor 28 21 5 2 31 65
3.Kastamonuspor 1966 28 16 2 10 27 58
4.Altınordu 28 15 3 10 27 55
5.Adana 1954 FK 28 15 7 6 24 51
6.İskenderunspor 28 12 6 10 14 46
7.Tuzlaspor 28 13 9 6 1 45
8.1461 Trabzon FK 28 10 11 7 3 37
9.Fethiyespor 28 9 9 10 2 37
10.Kırklarelispor 28 9 10 9 2 36
11.24 Erzincanspor 28 8 10 10 -5 34
12.Isparta 32 Spor 28 6 10 12 -6 30
13.Ankaraspor 28 7 13 8 -4 29
14.İnegölspor 28 7 10 11 -10 29
15.Kepez Belediyespor 28 6 15 7 -13 25
16.Karaköprü Belediyespor 28 4 16 8 -18 20
17.Altay 28 6 19 3 -38 18
18.Afjet Afyonspor 28 0 27 1 -88 -5
1.Serik Belediyespor 28 19 2 7 40 64
2.68 Aksaray Belediyespor 28 19 4 5 30 62
3.Elazığspor 28 16 6 6 27 54
4.Menemen Belediyespor 28 15 6 7 23 52
5.Vanspor FK 28 15 7 6 19 51
6.Beyoğlu Yeni Çarşı 28 13 7 8 14 47
7.Bucaspor 1928 28 14 8 6 7 45
8.Karacabey Belediyespor 28 12 9 7 4 43
9.Erbaaspor 28 11 12 5 -7 38
10.Ankara Demirspor 28 8 7 13 4 37
11.Arnavutköy Belediyespor 28 9 9 10 -2 37
12.Karaman FK 28 7 9 12 3 33
13.Somaspor 28 9 14 5 1 32
14.Diyarbekirspor 28 5 14 9 -16 24
15.Belediye Derincespor 28 5 14 9 -27 24
16.Yeni Mersin İdmanyurdu 28 5 18 5 -31 20
17.Nazilli Belediyespor 28 4 20 4 -38 13
18.Giresunspor 28 1 21 6 -51 0

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.