Bursa'da genç girişimcilere yol haritası UTİB’den

Bursa'da genç girişimcilere yol haritası UTİB’den

Haberi Sesli Oku

Şampiyonluk yolunda

PFDK’DAN MOTOLUX 68 AKSARAYSPOR’A CEZA: TARAFTARLARA BÜYÜK SORUMLULUK DÜŞÜYOR

Dışişleri'nin bütçesi de kabul edildi

Dışişleri'nin bütçesi de kabul edildi

İkisi de artık resmen aranan sanık! Tutuklama kararı için ne dediler?

İkisi de artık resmen aranan sanık! Tutuklama kararı için ne dediler?

Sütün Faydaları Öğrencilere Anlatıldı

Aksaray’da Öğrencilere Süt İkramı: Sağlıklı Nesiller İçin Süt Tüketimi Teşvik Ediliyor

UTİB’in, Techxtile Start-Up Challenge programına katılarak, ön elemeyi geçen genç girişimcilere verdiği eğitimler sürüyor. Start – Up Mentörü Mehmet Alpatlı’nın moderatörlüğünde genç girişimcilere yeni bir girişimin nasıl başarılı bir şekilde sürdürülebileceği anlatıldı.

BURSA (İGFA) - Uludağ Tekstil İhracatçıları Birliği (UTİB), Bursa Eskişehir Bilecik Kalkınma Ajansı (BEBKA), Bursa Ticaret ve Sanayi Odası (BTSO), Uludağ Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (UHKİB), Bursa Teknoloji Koordinasyon ve AR-GE Merkezi (BUTEKOM) iş birliğinde girişimcilik platformuna dönüşen TechXtile Start-Up Challenge’ın, girişimciler için düzenlediği eğitimleri devam ediyor. Ön elemeyi geçen girişimciler, Start – Up Mentörü Mehmet Alpatlı’nın moderatörlüğünde düzenlenen ‘Müşteri Doğrulama Eğitimi’nde buluştu.

MÜŞTERİ İHTİYAÇLARINI İYİ BELİRLEYİN

‘Müşteri Doğrulama Eğitimi’ kapsamında ön elemeyi geçen girişimciler ile gerçekleşen buluşmada TechXtile Start-Up Challenge’ta müşterilerin kimler olabileceği ve iş planlaması hakkında bilgiler veren Mehmet Alpatlı, “Müşteri kesitinizin ne olacağına karar verdikten sonra onu yakından incelemeniz ve tanımanız lazım. Müşterileri belli kriterlere göre ayırdığımızda onları daha iyi tanıyıp ihtiyaçlarını daha iyi karşılayan ürünler geliştirebilirsiniz. Bu sayede ihtiyaçları iyi belirlenmiş müşterilere hem satış yapmak, hem de onları daha tatmin ederek sürdürülebilir başarı mümkün olur. İş modeli kanvası ise oldukça kapsamlı ve iş fikrinin tüm detaylarıyla oluşturulduğu bir plandır. Neyin hangi zamanda, ne şekilde kimler tarafından yapılacağı; müşterinin kim olduğu, ürünün ne olduğu, hangi fiyattan nerelerde satılacağı gibi planlamalar yapıldığında girişiminizi ileri götürebilecek fikirlere veya çıkabilecek herhangi bir soruna erken çözüm üretebilme fırsatı sunar” diye konuştu.

YÜZDE 40 KURALINA DİKKAT

Pazar araştırması ile girişimcilikte başarılı olunabileceğini de kaydeden Alpatlı,  iyi bir pazarda, o pazarı tatmin edebilecek bir ürünle yer almaya karşılık gelen ürün-pazar uyumunun da önemli olduğunu kaydederek, "Anket çalışmalarında müşterilere belirlediğiniz soruların cevabı, eğer yüzde 40’ın üzerinde sonuçlandıysa o zaman ürün-pazar uyumunu yakalamışsınız demektir” dedi.



Haberi Sesli Oku
Vista Prime, konut, ofis ve ticari faaliyetleri kamusal bir düzlemde bir araya getirir.

İlginizi Çekebilir


15.4°

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.