CİMER'e en çok başvuru Hatay'dan

CİMER'e en çok başvuru Hatay'dan

İletişim Başkanlığı'nda yapılan açıklamaya göre CİMER'e geçen yıl 6 milyon 100 bin kişi başvururken, başvuruların yüzde 40'ını şikayet oluşturdu. En çok başvuru Hatay, Gaziantep ve Ankara'dan yapıldı.

ANKARA (İGFA) - Hükümetin çalışmaları ve kamu idaresinin eylem ve işlemleri hakkında vatandaşların görüş, istek, şikâyet, öneri ve teşekkürlerini ilettiği Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezine (CİMER) 2021'de 6 milyon 100 bin kişi başvuruda bulundu.

Dünya genelinde benimsediği anlayış ve sahip olduğu teknik altyapı sayesinde elektronik başvuru alma ve bilgiye erişim sistemleri arasında öncü olarak gösterilen CİMER, halkın yönetime katılma imkânlarını da genişletti.

Vatandaşların istek, öneri ve şikâyetlerini yönetime hızlı ve kolay bir şekilde ulaştırmasına aracılık eden CİMER'e, geçen yıl 2020'ye göre yüzde 4 artış ile 6 milyon 100 bin kişi başvurdu.

Başvurunun konusuna göre 30 gün içerisinde olumlu ya da olumsuz kesin bir cevap veya yürütülen süreçle ilgili ara cevap verme zorunluluğu bulunan CİMER, 2021'de 5 milyon 500 bin başvuruya cevap verdi. CİMER'e başvuruların yaklaşık 600 bini ise "teşekkür" mahiyetindeki mesajlardan oluştu.

Daha önce istek, şikâyet, bilgi edinme, ihbar, görüş/öneri türünde başvuru seçeneklerine sahip olan CİMER'e, Cumhurbaşkanlığı Hükûmet Sistemi'ne geçilmesinin ardından "Yönetime Katıl", "Yeşil Kalkınma Devrimi" ve "Teşekkür" başvuru türleri de eklendi.

EN ÇOK BAŞVURU HATAY, GAZİANTEP VE ANKARA'DAN

Toplumda internet ve akıllı telefon kullanımının yaygınlaşmasıyla birlikte CİMER'e başvuruların yüzde 97'si internet üzerinden alındı. 5 yıl önce bu oran yüzde 92 seviyesindeydi. CİMER'e en çok başvuru ise 25-45 yaş aralığındaki nüfus tarafından yapıldı. Nüfusa oranla, en çok başvuru yapan iller Hatay, Gaziantep ve Ankara olarak kayıtlara geçti. İlçe bazında bakıldığında Gaziantep'in Şahinbey, Ankara'nın Keçiören ve Çankaya ile Adana'nın Seyhan ilçeleri en fazla başvuru yapılan ilçeler oldu.

Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanı Fahrettin Altun, İletişim Başkanlığı'nın en önemli fonksiyonlarından birinin halkla ilişkiler olduğuna işaret ederek, CİMER'i devlet ve millet arasında güçlü bir iletişim köprüsü olarak gördüklerini belirtti. Altun, İletişim Başkanlığına bağlanmasının ardından CİMER’i daha da güçlendirdiklerini, bütün yetki ve kabiliyetlerine sahip çıktıklarını anlattı.

Altun, vatandaşların yeni politika önerilerinin ve hâlihazırda yürütülen politikalar hakkında katkılarının alınabilmesi amacıyla başlattıkları "Yönetime Katıl" uygulamasına kısa sürede gelen ilgiden de memnun olduklarını sözlerine ekledi.

 



Haber Kaynak : igfa
SPOR 9.01.2022 14:25:44 0

Kayseri Büyükşehir'den şoförler için yatırım

Kayseri Talas vizyonunu Yapı Fuarı'nda konuşturdu

Son 1 haftada 624 orman yangını

O ilde ormanlara giriş yasak!

Meteoroloji'den Doğu Karadeniz'e sel, batıya sıcak uyarısı

HAYDİ GENÇLER YAZ SENİNLE GÜZEL

Vali Kumbuzoğlu’ndan Sahipsiz Canlara Şefkat Eli: Aksaray’a Merhamet Yakıştı

Aksaray’da Doğaya 500 Kınalı Keklik Daha Salındı: Toplamda 16 Bin 500 Keklik Doğaya Bırakıldı

Hayvan Pazarları Kapatıldı, Üreticiler Zor Durumda: “Aşılar Zorunlu Olmalı”

Tarım İl Müdürü Demir’den Anız Yangını Uyarısı: “Toprağı da Geleceği de Yakıyoruz!”

Uçurtmalar Dualarla Göğe Yükseldi

“Bu Bir Bayrak Yarışıdır, Bizler Emanetin Taşıyıcılarıyız”

Üretici Kazanıyor, Aksaray Büyüyor Jeotermal Seralarda Yüksek Teknolojiyle Üretim

MİLLETVEKİLİ AYDOĞDU "12 YENİ HEKİM ŞEHRİMİZE HAYIRLI OLSUN”

ZABITA EKİPLERİ YOL VE KALDIRIM İŞGALİNE SEBEP OLAN HER TÜRLÜ MATERYALİ KALDIRMAYA DEVAM EDİYOR


ANKET

AKSARAY BELEDİYESİNİN HİZMETLERİNİ BEĞENİYORMUSUNUZ ?


EVET
% 60,06
HAYIR
% 33,45
KARARSIZ
% 6,48
Haberi Sesli Oku

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.