İŞKUR’DAN 17 KİŞİLİK TYP İŞÇİSİ ALIMI

İŞKUR’DAN 17 KİŞİLİK TYP İŞÇİSİ ALIMI

Haberi Sesli Oku

Çorlu'da silahlı saldırıda hayatını kaybetti! Teknik Direktör Ersin Aka öldürüldü

Çorlu'da silahlı saldırıda hayatını kaybetti! Teknik Direktör Ersin Aka öldürüldü

112 milyon TL'lik tarımsal destekler hesaplarda

112 milyon TL'lik tarımsal destekler hesaplarda

Tekirdağ'da öğrenciler ürettikleri fideleri köy kadınlarına ücretsiz dağıttı

Tekirdağ'da öğrenciler ürettikleri fideleri köy kadınlarına ücretsiz dağıttı

Pençe Kilit'te 4 terörist etkisiz!

Pençe Kilit'te 4 terörist etkisiz!

Türkiye İş Kurumu tarafından; afet, salgın, acil durum dönemlerinde ve diğer mücbir sebeplerde kamu hizmetlerinin desteklenmesi yoluyla özel politika gerektiren gruplar başta olmak üzere işsizlerin çalışma alışkanlık ve disiplininden uzaklaşmalarını engellemek ve bu kişilere geçici gelir desteği sağlamak üzere Toplum Yararına Programlar (TYP) düzenlenmektedir.

Bu çerçevede; İl Müdürlüğümüz ile Aksaray Aile ve Sosyal Hizmetler İl Müdürlüğü işbirliğinde; toplu yaşam alanlarında engelli vatandaşlar başta olmak üzere dezavantajlı kesimlere sunulan bakım ve destek hizmetlerinin devamlılığını sağlamak için kamusal hizmetlerin desteklenmesi amacıyla Aile ve Sosyal Hizmetler İl Müdürlüğü ve İl Müdürlüğüne bağlı kuruluşların hizmet alanlarında 17 kişilik Toplum Yararına Program düzenlenecektir. 

 

BAŞVURU TARİHLERİ 19-23 EYLÜL 2023

 

9 ay süreyle gerçekleştirilecek Toplum Yararına Programa başvurular 19.09.2023-23.09.2023 tarihleri arasında İŞKUR İl Müdürlükleri ve Hizmet Merkezleri, e-Devlet, İŞKUR e-şube ( www.iskur.gov.tr ) veya ALO-170 iletişim hattı üzerinden yapılacak olup program 02.10.2023-28.06.2024 tarihleri arasında uygulanacaktır.

GENEL ŞARTLAR

 

TYP’ye başvuracak katılımcı adaylarının İŞKUR’a kayıtlı olmaları, programa başvuru ve program başlangıç tarihlerinde işsiz olmaları ve de program süresince başka bir işyerinde sigortalılıklarının bulunmaması, en az 18 yaşını tamamlamış olmaları; herhangi bir öğretim kurumunda öğrenci olmamaları (açık lise, açık öğretim öğrencileri hariç); emekli ve malul aylığı almamaları gerekmektedir. Ayrıca TYP talep tarihinden önceki bir yıl içerisinde ve programın fiilen başlayacağı tarihe kadar yüklenicinin veya bağlı ve yan kuruluşlarının çalışanı olan kişiler programdan yararlanamazlar.

 

Ayrıca; 

1)Bir kişi aynı gün başvuruları başlayan TYP’lerden yalnızca birisine müracaat edebilecektir.

2)Bir kişi 27.09.2017 tarihinden itibaren en fazla 9 ay süreyle TYP’lerden yararlanabilecektir.

3) TYP’lere; 

• Adrese Kayıt Sistemine göre (AKS) aynı adreste oturan kişilerden yalnızca biri katılabilir.

• Adres Kayıt Sistemine göre (AKS) aynı adreste oturan kişilerden şartları sağlayan herkes başvuru yapabilecek, ancak AKS’ye göre aynı adreste oturanların, programa başlangıç tarihi dikkate alınarak ulaşılabilen en yakın döneme ait gelir getirici bir işte çalışma sonucu elde ettikleri toplam kazançlarının asgari ücret tespit komisyonu tarafından belirlenen bir aylık asgari ücretin net tutarının bir buçuk (1,5) katını aşması halinde söz konusu adreste oturan kişiler TYP’ye katılamayacaktır. Yurtlar ve sığınma evleri,vb. toplu yaşam alanlarında ikamet edenler ve 6284 sayılı Kanun kapsamında kimlik bilgileri gizlenenler için bu şart aranmaz.

•Aynı adreste ikamet eden kişilerin listelerde isimlerinin olması halinde; başvuranlardan Kuruma kayıt tarihi daha eski olana öncelik tanınacaktır. Kurum kayıt tarihlerinin aynı olması halinde ise başvuranlardan yaşı büyük olan söz konusu TYP’ye katılacaktır.

 

İlgililere ve kamuoyuna saygıyla duyurulur.                            

                         

                                                                            Aksaray Çalışma ve İş Kurumu İl Müdürlüğü



Haber Editörü

Ayşe ALP

Haberi Sesli Oku
Vista Prime, konut, ofis ve ticari faaliyetleri kamusal bir düzlemde bir araya getirir.

İlginizi Çekebilir


15.4°

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.