Kaynaştırma öğrencilerine 'farklılaştırılmış eğitim' başlıyor

Kaynaştırma öğrencilerine 'farklılaştırılmış eğitim' başlıyor

Millî Eğitim Bakanlığınca, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli ile eğitim sistemine ilk kez geniş şekilde yansıtılan "farklılaştırılmış eğitim" kapsamında özel eğitim ihtiyacındaki kaynaştırma/bütünleştirme öğrencilerinin sınıflarda akranlarıyla öğrenme süreçlerinin zenginleştirilmesini sağlamak için yeni stratejiler belirlendi.

ANKARA (İGFA) - Söz konusu çalışmalar kapsamında, sınıflardaki özel eğitim öğrencilerinin hem akademik hem sosyal açıdan desteklenmeleri için uluslararası normlara uygun 12 rehber kitap hazırlanarak öğretmenlerin dikkatine sunuldu. Kitaplarda, öğretmenlerin sınıf içi uygulamalarında yararlanabilecekleri birçok örnek ve yöntem sunuldu. Bu yöntemler, sınıf içinde her öğrencinin ihtiyaçlarına uygun olarak derslerin nasıl farklılaştırılabileceğine dair pratik bilgiler içeriyor.
 
Farklılaştırılmış eğitim, her öğrencinin öğrenme hızına, yeteneklerine, ilgi alanlarına ve bireysel ihtiyaçlarına göre şekillendirilen bir öğretim yaklaşımı olarak yeni eğitim ve öğretim döneminde yeni müfredatla ilk kez geniş kapsamlı şekilde hayata geçirilecek.

Öğrencilerin fiziksel, bilişsel, duygusal ve davranışsal özellikleri dikkate alınarak eğitimde fırsat eşitliği sağlanması hedeflenen öğretim yaklaşımıyla öğrencilerin kendilerine özgü öğrenme yollarını keşfetmeleri ve eğitim süreçlerinden maksimum verim almaları hedefleniyor.

Yeni yaklaşımda, öğrenciler arasındaki bireysel farklılıklar göz önünde bulundurulacak ve öğretim süreci daha esnek ve etkili hâle getirilecek. Ayrıca öğretmenlere de her öğrencinin öğrenme stiline uygun yöntemleri uygulama imkânı tanınacak.

Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nin bu yaklaşımı, öğrencilerin eğitimdeki başarılarını artırmayı ve potansiyellerini en üst düzeye çıkarmayı amaçlıyor.

Yeni müfredatta farklılaştırmanın iki temel boyutu olan destekleme ve zenginleştirme yaklaşımlarına özel önem verildi.

"Destekleme", özellikle öğrenme sürecinde daha fazla zaman ve tekrar ihtiyacı duyan öğrenciler için uygun stratejiler geliştirmeyi hedeflerken, bu öğrencilerin sınıf içi başarılarını artırmayı amaçlıyor. Bu kapsamda, her öğrencinin bireysel öğrenme hızına uygun olarak ders içeriği, süreç, ürün ve ortamlar adapte edilerek tüm öğrencilerin eşit öğrenme fırsatlarına sahip olması sağlanıyor.

"Zenginleştirme" ise yüksek performans gösteren veya potansiyeli yüksek öğrenciler için daha derinlemesine ve geniş kapsamlı öğrenme fırsatları sunmayı amaçlıyor. Bu öğrenciler için müfredatın içerikleri genişletilerek ve öğrenme etkinlikleri çeşitlendirilerek, onların bireysel gelişimlerine katkı sağlanıyor. Bu sayede, öğrencilerin sadece temel bilgileri öğrenmekle kalmayıp derinlemesine analiz yapabilme ve eleştirel düşünme becerilerini geliştirmeleri teşvik ediliyor.



Haber Kaynak : igfa
GÜNDEM 3.09.2024 13:11:04 0

CUMHURBAŞKANI ERDOĞAN’DAN BAHİS SORUŞTURMASI AÇIKLAMASI:“FUTBOLUN RUHU ADALETTİR”

AKSARAY SANAYİ SİTESİ İÇİN YEŞİL DÖNÜŞÜM VİZYONU

ASÜ’de mazlum coğrafyalar için insan hakları yürüyüşü yapıldı

ASÜ’DE SPORCULU SAĞLIĞI MASAYA YATIRILDI

BAKANLIKTAN İFŞA LİSTESİ 9 PEYNİR VE TEREYAĞI ÜRÜNÜNDE TAKLİT VE TAĞŞİŞ TESPİT EDİLDİ

AKSARAY’DA PKK’NIN SİLAH TAŞIYICISI YAKALANDI

POLİSTEN KAÇAN MİDİBÜSTE 220 KİLOGRAM ESRAR ELE GEÇİRİLDİ

DİYANET’TE TARİHİ ADIM, AKSARAY DA LİSTEDE

ESKİ CEZAEVİ YENİ YAŞAM MERKEZİ PROJESİNDE ÇALIŞMALAR SÜRÜYOR

Karatay’da öğrenciler sabah namazı programında buluşuyor

Başkan Altay uluslararası heyetleri ağırlıyor

AKSARAY'IN KÜLTÜREL MİRASI YAPILAR RESTORASYONLARLA GELECEĞE TAŞINIYOR

BÜLENT SAKLAV’IN ANNESİ KADRİYE SAKLAV SON YOLCULUĞUNA UĞURLANACAK

TUZ GÖLÜ HAVZASI İÇİN ACİL ÇAĞRI DÜZENSİZ SULAMA ALARM VERİYOR

AKSARAY BELEDİYESİ’NDEN TAKSİLERE SIKI DENETİM


ANKET

Haberi Sesli Oku

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.