Kur artışı dijital mecraların reklam yatırımlarını durdurmadı

Kur artışı dijital mecraların reklam yatırımlarını durdurmadı

Haberi Sesli Oku

Şampiyonluk yolunda

PFDK’DAN MOTOLUX 68 AKSARAYSPOR’A CEZA: TARAFTARLARA BÜYÜK SORUMLULUK DÜŞÜYOR

Dışişleri'nin bütçesi de kabul edildi

Dışişleri'nin bütçesi de kabul edildi

İkisi de artık resmen aranan sanık! Tutuklama kararı için ne dediler?

İkisi de artık resmen aranan sanık! Tutuklama kararı için ne dediler?

Sütün Faydaları Öğrencilere Anlatıldı

Aksaray’da Öğrencilere Süt İkramı: Sağlıklı Nesiller İçin Süt Tüketimi Teşvik Ediliyor

Reklamın Ekonomiye Katkısı Araştırma Raporu'na göre, şirketlerin medya ve reklam yatırımlarının yüzde 90'ı televizyon ve dijital mecralar oluşturdu.

İSTANBUL (İGFA) - Dijital Pazarlama İletişimi Platformu (DPİP), Reklamverenler Derneği (RVD), İnteraktif Reklamcılık Derneği ve Mobil Mecralar Araştırma tarafından “Reklamın Ekonomiye Katkısı Araştırma Raporu” ilk defa yayınlandı

.Rapora göre, 2020 yılı Türkiye’de medya ve reklam yatırımlarının mecra paylarına bakıldığında bunun yüzde 90’ının TV ve dijital mecraların oluştuğu gözlemlendi.

Pandemi ile birlikte dijital mecralara yapılan reklam yatırımlarının büyük oranda arttığını belirten Dijital Pazarlama Okulu Kurucusu Yasin Kaplan, eğitimden STK’lara sağlıktan mobilyacıya kadar birçok sektör, dijital mecralara yaptığı minimum yatırım ile maksimum geri dönüş aldığını belirterek, "Şirketlerin hedef kitleye doğrudan ulaşması ve geri dönüşü hızlı bir şekilde alması, dijital reklamların en büyük tercih sebebi olarak karşımıza çıkıyor. Dijital pazarlama pandemi ile büyük bir ivme yakaladı ve bu ivme gelişen teknoloji ve inovasyon ile katlanarak devam edeceğini öngörüyoruz. Dövizin yükselmesi sektör için bir tehdit ancak dijital pazarlamanın avantajını yaşayan şirketler yatırımlarına hız kesmeden devam ediyor" diye konuştu.

"YAKALANAN İVME DAHA DA KATLANACAK"

Avrupa’daki dijital reklam yatırımlarının bir önceki yıllara göre büyüme hızı göz önüne alındığında Türkiye’nin 2020’de dijital reklamcılık yatırımlarında en fazla büyüme gösteren ülke olduğunun gözlemlendiği kaydeden Kaplan, "Dijital pazarlama yatırımlarının her yıl bir önceki yıla göre 2-2.5 kat artacağını düşünüyoruz. Kurun artmasına rağmen yatırımların hızlıca kendisini amorti etmesi, doğrudan hedef kitleye ulaşılması ve minimum bütçelerin de  kabul gördüğü dijital pazarlamada yatırımları durdurmuyor. Gelişen teknoloji ve inovasyonla birlikte pandemide yakaladığımız ivmenin daha da katlanacağını öngörüyoruz" dedi.



Haberi Sesli Oku
Vista Prime, konut, ofis ve ticari faaliyetleri kamusal bir düzlemde bir araya getirir.

İlginizi Çekebilir


15.4°

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.