Çarşamba

15.8 °

Perşembe

13.9 °

Cuma

14.5 °

Öğrenciler sonuç yerine süreç odaklı takip edilecek

Öğrenciler sonuç yerine süreç odaklı takip edilecek

Haberi Sesli Oku

Millî Eğitim Bakanlığı'nca Okul Öncesi, 1, 5, Hazırlık ve 9. sınıflarda hayata geçirilen Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli kapsamındaki "Beceri Temelli" yeni müfredatla öğretmenler "Sonuç Odaklı Ölçme" sistemi yerine öğrencilerin gelişimini takip edebilmelerine olanak sağlayan "Süreç Odaklı Ölçme"ye de geçiş yapıldı.

ANKARA (İGFA) - Geçen yıl ilk kez Resmî Gazete'de yayımlanan ve ölçme değerlendirme uygulamalarında çatı mevzuat olan Millî Eğitim Bakanlığı Ölçme ve Değerlendirme Yönetmeliği ile okullarda konu soru dağılım tabloları, ortak sınav haftası, ortak sınavlar, geliştirici değerlendirme ve sınavlarda açık uçlu sorular gibi birçok yenilik getirildi.

Okul öncesi, 1, 5, hazırlık ve 9. sınıflarda uygulanmaya başlanan yeni müfredatla birlikte eğitimde "öğrenci merkezli" ve "beceri odaklı" yaklaşım benimsenerek, ölçme ve değerlendirmede köklü değişikliklere gidildi. Bu kapsamda süregelen dönemde sadece sınav sonucuna göre değerlendirilmesi yapılan "sonuç odaklı ölçme" yerine, ilgili kademelerde görev yapan öğretmenler yeni müfredattaki ölçme değerlendirme uygulamalarında öğrencilerinin gelişimini takip edebilmelerine olanak sağlayan tanılayıcı, biçimlendirici ve düzey belirleyici değerlendirme yöntemleri arasında dengelerin sağlandığı "süreç odaklı ölçme" uygulayacak.

Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli kapsamında geliştirilen "süreç odaklı ölçme" ile öğretim programlarında öğrencilerin bilgi ve becerilerindeki gelişimin aktif ve etkileşimli şekilde sistematik olarak izlenmesinin yanı sıra sınıf içinde öğrencilere anlık ve açıklayıcı geri bildirimler sağlanarak öğretim süreçlerinin sürekli olarak iyileştirilmesi hedefleniyor.

Yeni müfredat doğrultusunda hazırlanan ders kitaplarında, "süreç odaklı ölçme" kapsamında öğrenciyi zihinsel, sosyal, duygusal, duyuşsal, fiziksel ve ahlaki açıdan bir bütün olarak gören "bütüncül eğitim yaklaşımı" benimsendi. Ders kitapları teorik bilgilerin yanı sıra günlük hayatla da köprü kuracak nitelikte hazırlanırken, öğretmenlerin sınıf içi uygulamalarında yararlanabilecekleri birçok örnek ve yöntem sunuldu. Bu yöntemler, sınıflarda her öğrencinin farklı ihtiyaçlarına uygun olarak derslerin nasıl farklılaştırılabileceğine dair pratik bilgiler içeriyor.

Ayrıca öğretmenlere rehber olması amacıyla kitaplarda her konuya ilişkin izlemeleri gereken yollar da gösterildi. Buna göre, "süreç odaklı ölçme" uygulamasında öğretmenler dersi işlemeden önce öğrencilerinin görecekleri konuyla ilgili geçmişte aldıkları eğitimle hangi kavramları bilmesi gerektiğine hâkim olacak ve sınıfta bu kavramların bilinirliği soru, görsel, video, test veya farklı ölçme araçlarıyla bilgi ve becerilerini sorgulayarak ön değerlendirme yapacak.

Ön değerlendirmeden sonra öğretmenler eskiden elde edilen bilgiyle yeni öğrenilecek bilgi arasında bağlantılar kurarak, öğrencilerin derse olan ilgisini artıracak ve günlük hayatta bu bilgilerin nerede ve nasıl karşısına çıkabileceğini anlatacak. Öğretmenler, öğrencilerinin eğitim öğretim süreçlerinden en üst düzeyde faydalanabilmeleri için sınıf içinde konuyla ilgili eksiği bulunan veya diğerlerine göre ileri düzeydeki öğrencileri tespit ederek, destekleme veya zenginleştirme gibi farklılaştırılmış eğitimleri de etkin bir şekilde planlayacak. Eksiği bulunan öğrenciler için "destekleme", ileri düzey öğrenciler için "zenginleştirme" uygulamaları olacak.

ÖĞRENCİLER DE KENDİNİ VE AKRANLARINI DEĞERLENDİRECEK

Yeni müfredatla uygulanan "süreç odaklı ölçme" yaklaşımına göre öğretmenler öğrencilere ödevler, projeler, performans görevleri, sunumlar, kontrol listeleri, sınavlar, gözlem ve görüşme formları, grup çalışması, sınıf içi tartışmalar ve öz/akran/grup değerlendirmeleri onların performansını ölçmek ve geliştirmek için kullanacak. 

Öğrencilere, yakın veya uzak çevresinde karşılaşabileceği problemler veya görevler verilerek yargılayıcı tutumdan uzak ve motive edici geri bildirimler sağlanacak ve dijital teknolojiler kullanılarak aktif öğrenme süreçleri desteklenecek. Örneğin, kitapta bir konuyla ilgili belirlenen öğrenme çıktısına grup çalışmasıyla ulaşılması isteniyorsa, öğretmen sınıf içinde gruplar oluşturacak. Öğretmen, bu grupta yer alan her bir öğrencinin birtakım uygulamalar, araştırmalar ve çalışmalar yapmasını isteyerek sosyal becerilerinin gelişmesini sağlayacak.



Haber Kaynak : igfa

TOBB BAŞKANI HAMİT ÖZKÖK'TEN BOYKOT TEPKİ TÜRK FİRMALARI HEDEF HALİNE GETİRİLİYOR


AKSARAY GÜNDEM

Hamza Aktürk "Asıl Hedef Milli Ekonomiyi Çökertmek"


AKSARAY SİYASET

2 Nisan günü alışverişe çıkın


AKSARAY HABER

annesine üzüldü, sevenlerini üzdü Memleketi Aksaray’da Büyük Yankı Uyandırdı


AKSARAY HABER

Ağaçören’de Belediye Bayramlaşmasına Yoğun İlgi


AKSARAY HABER

Güzelyurt Kaymakamı Muammer Yetiş Çiftçilerle Bayramlaştı


AKSARAY HABER

Ucube Yıkılıyor Dev proje hayata geçiyor.


AKSARAY HABER

Gazi Demiray: “Bu, Sadece Bir Savaş Değil, Bir Direniş”

Mart'ın şampiyonu kuru fasulye!


AKSARAY HABER

Düzensiz göçle mücadele sürüyor


AKSARAY HABER

Özgür Özel'in "kayyum" iddiasına, AK PARTİ SÖZCÜSÜ ÇELİK SİYASİ FİŞLEME YAPIYOR


AKSARAY SİYASET

KAVGAYI AYIRMAK İSTERKEN KABUSU YAŞADILAR


AKSARAY HABER

EFSANA BAŞKAN EVREN DİNÇER  BUGÜN ZAFERLE SANDIKTAN ÇIKTI


AKSARAY HABER

ERTÜRK CHP'DEN HIRSIZ ÇIKMAZ DEDİ

YALDIR KESİN KONUŞTU O NAMUSSUZUN İMRALIDAN ÇIKIP TBMM DE SESLENMESİNE .......

Yunan gazeteleri ‘Bizim çocuk kazandı’ diye manşet attı.


AKSARAY HABER

Ramazan Bayramı Bayramlaşma Töreni Arife Günü Yapılması Geleneksel Halemi Getirilmeye Çalışılıyor


AKSARAY HABER

Başkan Dinçer, Aksarayspor Tesislerinde Futbolcularla Bayramlaştı


AKSARAY HABER

Yolun Sonu Bayram Olsun


AKSARAY HABER

DEV PROJEYE DEV ZİYARETÇİ 1.GÜNDE 5000 KİŞİ ZİYARET ETTİ


AKSARAY HABER

Şampiyonluk Yolunda Büyük Destek Kampanyası Başlatıldı!


AKSARAY HABER

MEB, LGS hakkında merak edilenleri yanıtladı


GÜNDEM

EBA Öğrenci Asistanı geliyor


GÜNDEM

Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın bayram diplomasisi


GÜNDEM

Paris'in kalbinde İstanbul rüzgarı


GÜNDEM

İletişim: O tutuklama gazetecilikle ilgili değil


GÜNDEM

Harvard'ın skandal kararına İletişim'den sert tepki!


GÜNDEM

Bakan Göktaş: Çatışmalardaki çocukların sesi daha fazla duyurulmalı


GÜNDEM

Emine Erdoğan'dan BM'de 'sıfır atık' görüşmesi


GÜNDEM

Eğitimde ikinci ara tatil başladı


GÜNDEM

Erdoğan Putin'le 'Suriye'de istikrarı' görüştü


GÜNDEM

LGS başvuru süresi uzatıldı!


GÜNDEM

2025-YDS/1 sonuçları açıklandı


GÜNDEM

MEB 'Bayram Neşesi' ve 'Arada 1'i erişime açtı


GÜNDEM

Birleşmiş Milletler'de 'sıfır atık' sergisi


GÜNDEM

MEB 'özel' ödemeleri yakın takibe aldı! 81 ile 'denetim' uyarısı


GÜNDEM

Portekiz'den Manisa'ya madalyalarla döndüler


GÜNDEM

'Üçüz dönüşüm' ile Hayat Boyu yeni meslekler


GÜNDEM

Ankara Keçiören'de minik eller toprakla buluştu


GÜNDEM

Tohum bombaları toprakla buluşacak


GÜNDEM

New York'ta yapay zeka ve kadın sorunlarını dünya gündeminde


GÜNDEM

Bolu'da lise öğrencileri atık yağlardan sabun üretiyor


GÜNDEM

TOBB BAŞKANI HAMİT ÖZKÖK'TEN BOYKOT TEPKİ TÜRK FİRMALARI HEDEF HALİNE GETİRİLİYOR

Aksaray Ticaret Borsası Başkanı Hamit Özkök'ten Türk Mallarına Boykot Çağrısına Sert Tepki: "Zaman Birlik ve Beraberlik Zamanıdır"

Hamza Aktürk "Asıl Hedef Milli Ekonomiyi Çökertmek"

AK Parti Aksaray İl Başkanı Hamza Aktürk’ten CHP’nin Boykot Çağrısına Sert Tepki: "Asıl Hedef Milli Ekonomiyi Çökertmek"

2 Nisan günü alışverişe çıkın

Ticaret Bakanı Bolat'tan A Haber'de vatandaşlara çağrı: 2 Nisan günü alışveriş yapalım.

annesine üzüldü, sevenlerini üzdü Memleketi Aksaray’da Büyük Yankı Uyandırdı

Genç Doktor Eyüp Unutulmaz’ın Vefatı Aksaray’da ve Sağlık Camiasında Büyük Üzüntü Yarattı

Aksaray

02.04.2025

  • İMSAK 04:57
  • GÜNEŞ 06:21
  • ÖĞLE 12:53
  • İKİNDİ 16:26
  • AKŞAM 19:15
  • YATSI 20:33
  • BIST 100

    9659,48%0,49
  • DOLAR

    37,87% -0,11
  • EURO

    40,87% -0,18
  • GRAM ALTIN

    3795,88% -0,39
  • Ç. ALTIN

    6070,97% 0,00

@ Bizi Takip Edin

2. Lig LİG TABLOSU

Takım O G M B Av P
1.Sarıyer 28 20 2 6 51 66
2.Batman Petrolspor 28 21 5 2 31 65
3.Kastamonuspor 1966 28 16 2 10 27 58
4.Altınordu 28 15 3 10 27 55
5.Adana 1954 FK 28 15 7 6 24 51
6.İskenderunspor 28 12 6 10 14 46
7.Tuzlaspor 28 13 9 6 1 45
8.1461 Trabzon FK 28 10 11 7 3 37
9.Fethiyespor 28 9 9 10 2 37
10.Kırklarelispor 28 9 10 9 2 36
11.24 Erzincanspor 28 8 10 10 -5 34
12.Isparta 32 Spor 28 6 10 12 -6 30
13.Ankaraspor 28 7 13 8 -4 29
14.İnegölspor 28 7 10 11 -10 29
15.Kepez Belediyespor 28 6 15 7 -13 25
16.Karaköprü Belediyespor 28 4 16 8 -18 20
17.Altay 28 6 19 3 -38 18
18.Afjet Afyonspor 28 0 27 1 -88 -5
1.Serik Belediyespor 28 19 2 7 40 64
2.68 Aksaray Belediyespor 28 19 4 5 30 62
3.Elazığspor 28 16 6 6 27 54
4.Menemen Belediyespor 28 15 6 7 23 52
5.Vanspor FK 28 15 7 6 19 51
6.Beyoğlu Yeni Çarşı 28 13 7 8 14 47
7.Bucaspor 1928 28 14 8 6 7 45
8.Karacabey Belediyespor 28 12 9 7 4 43
9.Erbaaspor 28 11 12 5 -7 38
10.Ankara Demirspor 28 8 7 13 4 37
11.Arnavutköy Belediyespor 28 9 9 10 -2 37
12.Karaman FK 28 7 9 12 3 33
13.Somaspor 28 9 14 5 1 32
14.Diyarbekirspor 28 5 14 9 -16 24
15.Belediye Derincespor 28 5 14 9 -27 24
16.Yeni Mersin İdmanyurdu 28 5 18 5 -31 20
17.Nazilli Belediyespor 28 4 20 4 -38 13
18.Giresunspor 28 1 21 6 -51 0

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.