Tek numara ile 'acil' engeller kalktı!

Tek numara ile 'acil' engeller kalktı!

Haberi Sesli Oku
Anahtar Kelimeler: tek numara ile 'acil' engeller kalktı!
Anahtar Kelimeler: tek numara ile 'acil' engeller kalktı!

Gölcüklü antrenör Zabit Pustu'ya milli görev

Gölcüklü antrenör Zabit Pustu'ya milli görev

Devlet son kontrolle gelir kaybını önledi!

Devlet son kontrolle gelir kaybını önledi!

SAHİM-SEN: Diş hekimliği hak ettiği değeri görmeli

SAHİM-SEN: Diş hekimliği hak ettiği değeri görmeli

FAO'dan Türkiye'ye 4. kez 'tam uyum' ödülü

FAO'dan Türkiye'ye 4. kez 'tam uyum' ödülü

112 Acil Çağrı Merkezleri yılbaşından bu yana yaklaşık 60 milyon çağrıyı yanıtladı.

ANKARA (İGFA) - İçişleri Bakanlığı, 81 ilde yaygınlaştırılan 112 Acil Çağrı merkezlerinde, yılbaşından bugüne kadar 59 milyon 107 bin çağrıya yanıt verildiğini açıkladı.

Bakanlık, yerli ve milli yazılım imkanlarıyla geliştirilen ve sıhhi imdat, polis, jandarma, orman yangını, sahil güvenlik ve  AFAD'ın acil çağrı hatlarının tek bir numara 112’de birleştiren 112 Acil Çağrı Merkezleri ile ilgili istatistiki verileri duyurdu.

81 ilde hizmet veren acil çağrı merkezlerinde bu yılın 7 aylık döneminde toplam 59 milyon 107 bin 410 çağrının karşılandığı, bu çağrıların 40 milyon 748 bin 69’unu asılsız çağrılar oluştururken asıllı çağrı miktarı ise bu süreçte 18 milyon 359 bin 341 olarak kaydedildi.

TEK NUMARA 112 İLE ACİL DURUMLARDAKİ ENGELLER KALDIRILDI

112 Acil Çağrı Merkezlerinde işitme ve dil-konuşma engelli bireylerin acil yardım çağrıları,  Engelsiz 112 hizmeti ile karşılanıyor. Engelsiz 112 hizmeti kapsamında yılbaşından bugüne kadar 1600 vatandaşa görüntülü işaret dili hizmeti sunuldu.

Araç içi otomatik acil durum çağrısı sistemi olarak tanımlanan e-call sistemi, olası trafik kazası durumunda, kazazedelerin bilinci kapalı bile olsa otomatik olarak 112'yi arayarak, aracın bilgisayar sistemlerinden alınan kaza anına ilişkin verileri 112 Acil Çağrı Merkezi'ne iletiyor.

Gerek olması halinde ise 112 Acil Çağrı Merkezi'nden aracın geri aranabilmesini sağlıyor. 01 Ocak-25 Temmuz tarihleri arasında e-call sistemiyle, 112 Acil Çağrı Merkezlerinde 44 bin 305 acil duruma anında müdahale edildi.



Haberi Sesli Oku
Vista Prime, konut, ofis ve ticari faaliyetleri kamusal bir düzlemde bir araya getirir.

İlginizi Çekebilir


15.4°

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.