(ANALİZ ) RASİM GÜL

Tarih: 20.07.2024 15:21

Türkiye’de Milli Eğitim

Facebook Twitter Linked-in

Ülkede, her hükümet değişikliğinde, Milli Eğitimde görev yapan her bakan, başbakan ve cumhurbaşkanının emri ile ilk ele aldığı eğitim ve öğretimdir. Amaç gençliği kendi siyasetine göre yönlendirmeye çalışmak. Ama başaramadılar, ancak MİLLİ kelimesini aşındırmayı becerdiler. Bu nedenle, eğitim ve öğretim bir türlü rayına oturtulamadı, kör topal gidiyor. Gençliğin nereye gittiği de devamlı şikâyet ediliyor.
Gelişmiş ve millet olmuş toplumlarda, Eğitim ve Öğretim, bilim ve milli kültür üzerine inşa edilmektedir. Buda millet tarafından bu alanda, liyakat ve ehliyeti kabul edilmiş bilim insanlarından oluşan bir heyet tarafından, siyaset karıştırılmadan hazırlanıp uygulanmaktadır. Her bakan değiştiğinde de değişmemektedir.
Türkiye’de ise eğitim ve öğretimdeki değişiklikler bilim ve MİLLİ Kültüre pek bakılmadan siyasi iradenin görüşüne göre değiştirilir. Bakan değişince değiştirme devam etmiştir. Dolaysıyla en çok değişikliğe uğrayan eğitim ve öğretim yasaları olmuştur. Ne yazık ki sayısız değişiklik, pek bir işe yaramamış, milliyet perver gençlik yetiştirilememiştir.
Eğitimde, önemli olan bilim ve Milli kültür esaslarına uyulup- uyulmama durumudur.  Talimata göre hazırlanan eğitim ve öğretimdeki yüzlerce değişiklik eğitimde büyük yanlışlara yol açmıştır. Eğitim, bilim ve genel kültür üzerine inşa edilmediğinden, iktidarlar tarafından deneme tahtası olmuştur.
Sayısız bakan, il müdürleri, okul müdür ve yardımcıları atamalarında genelde ehliyet ve liyakatten ziyade, siyasi iktidarlar kendi görüşünde veya görüşüne yakın olanları atayarak eğitim-öğretimin, normal gelişmesine önlemişler ama taraftarlarını memnu etmişlerdir. Dolaysıyla eğitim ve öğretim ülke de hak ettiği yere varmaktan çok uzaktır.
Eğitimde temel ilkeler ve geleceği nedir sorusuna birçok cevap yazılabilir. Eğitim bireylerin bilgi ve değerler kazanmasını sağlayan bir süreçtir. Toplumların gelişmesinde kritik bir rol oynayan eğitim, bireylerin DÜŞÜNME yeteneklerini geliştirmeleri, sosyal beceriler kazanmaları v e hayat boyu öğrenme alışkanlıkları edinmeleri açısından büyük önem taşır.
Eğitim sisteminin temel ilkeleri 1. Eşitlik ve erişebilirlik. Eğitim herkes için eşit fırsatlar sunmalıdır. Eğitim sınırlı kalmamalıdır. Hayat boyu öğrenme anlayışı, bireylerin sürekli olarak kendilerinin geliştirmelerini teşvik eder.
Kişisel gelişim, mesleki eğitim ve sosyal etkinliklerde önemlidir. Her öğrencinin öğrenme, tarzı ve bilgi alanları farklıdır. Bu nedenle, eğitim sistemleri bireyselleştirilmiş yaklaşımlar benimsenmeli ve her öğrencinin potansiyelini en üst düzeye çıkarmaya yönelik stratejiler geliştirilmelidir.
Aile, arkadaşlar ve sosyal çevre, eğitimin en önemli kaynaklarıdır. Eğitimde teknolojinin artmaktadır. Gelecekte eğitim, daha bireysel ve teknoloji odaklı bir yapıya bürünecektir. Eğitim bireylerin ve toplumların gelişiminde temel bir unsurdur. Eşitlik, kalite, bireyselleştirme ve hayat boyu öğrenme ilkeleri doğrultusunda şekillenene eğitim sistemleri, gelecekte daha fazla teknolojiyle entegre olacak ve bireylerin potansiyelini en düzeye çıkarmayı hedefleyecektir. Eğitimdeki bu dönüşüm, daha bilinçli, yaratıcı ve duyarlı bireylerin yetişmesine katkı sağlayacaktır.
                            HAYROLA, MUVAFFAK OLA, MUZAFFER OLA<
 

 


Orjinal Köşe Yazısına Git
— KÖŞE YAZISI SONU —